Orezul integral – beneficiile celui mai sanatos orez si moduri de preparare


Orezul integral este acel tip de orez care are bobul intreg, contine tarata si germenii. Orezul integral mai este numit si orez brun.

Orez integral față cu orez alb – Care este mai bun pentru sănătatea ta?

  • Orezul este un cereal versatil consumat de oameni din întreaga lume.
  • Este un aliment de bază pentru mulți oameni, în special pentru cei care trăiesc în Asia.
  • Orezul vine în mai multe culori, forme și dimensiuni, dar cele mai populare sunt orezul alb și brun.
  • Orezul alb este cel mai frecvent consumat tip, dar orezul brun (integral) este recunoscut pe scară largă ca o opțiune mai sănătoasă.
  • Acest articol analizează beneficiile și dezavantajele ambelor soiuri.

Diferența dintre orezul integral și orezul alb
Tot orezul constă aproape în întregime din carbohidrați, cu cantități mici de proteine ​​și practic fără grăsimi.

Orezul integral (brun) este un bob integral. Asta înseamnă că conține toate părțile boabelor – inclusiv tărâțe fibroase, germeni nutritivi și endosperm bogat în carbohidrați.

Pe de altă parte, orezului alb i s-au îndepărtat tărâțele și germenii, care sunt cele mai nutritive părți ale cerealelor.

Acest lucru lasă orezul alb cu foarte puțini nutrienți esențiali, motiv pentru care orezul brun este de obicei considerat mult mai sănătos decât albul.

De Stiut!
Orezul brun (integral) este un bob integral care conține tărâțe și germeni. Acestea oferă fibre și mai multe vitamine și minerale. Orezul alb este un bob rafinat care a avut aceste părți nutritive îndepărtate.

Orezul integral este mai bogat în fibre, vitamine și minerale
Are un mare avantaj față de orezul alb în ceea ce privește conținutul de nutrienți.

  • Are mai multe fibre și antioxidanți, precum și vitamine și minerale mult mai importante.
  • Orezul alb este în mare parte o sursă de calorii „goale” și carbohidrați cu foarte puțini nutrienți esențiali.
  • 100 de grame de orez brun gătit oferă 1,8 grame de fibre, în timp ce 100 de grame de alb furnizează doar 0,4 grame de fibre ( 1 , 2 ).

Lista de mai jos prezintă o comparație cu alte vitamine și minerale:

Beneficii generale ale orezului integral

1. Consumul de orez integral poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge și la reducerea riscului de diabet de tip 2. Orezul alb, pe de altă parte, poate crește riscul de diabet de tip 2.

Orezul brun este bogat în magneziu și fibre, ambele contribuind la controlul nivelului de zahăr din sânge. Cercetările sugerează că consumul regulat de cereale integrale, cum ar fi orezul brun, ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge și la scăderea riscului de diabet de tip 2. Înlocuirea simplă a orezului alb cu cel brun s-a dovedit că reduce nivelul zahărului din sânge și reduce riscul de diabet de tip 2 (20Sursă de încredere, 21Sursă de încredere, 22Sursă de încredere).

2. Consumul de orez brun și alte cereale integrale poate contribui la creșterea nivelului de antioxidanți din sânge și la reducerea riscului de boli de inimă și obezitate.
Orezul brun conține lignani, compuși vegetali care pot ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă. S-a demonstrat că lignanii reduc cantitatea de grăsime din sânge, scad tensiunea arterială și scad inflamația arterelor. O analiză a 285.000 de bărbați și femei a constatat că consumul în medie de 2,5 porții de alimente integrale în fiecare zi poate reduce riscul bolilor de inimă cu aproape 25%.

3. Stare antioxidanta. Taratele orezului brun contin multi antioxidanti puternici. Studiile arată că, datorită nivelului lor de antioxidanți, cerealele integrale precum orezul brun pot ajuta la prevenirea bolilor cronice. Studiile arată, de asemenea, că orezul brun poate contribui la creșterea nivelului de antioxidanți din sânge la femeile obeze.

4. Controlul greutății
Consumul de orez brun în loc de alb poate reduce semnificativ greutatea, indicele de masă corporală (IMC) și circumferința taliei și șoldurilor. Un studiu a colectat date despre 29.683 de adulți și 15.280 de copii. Cercetătorii au descoperit că, cu cât oamenii consumau mai multe cereale integrale, cu atât greutatea corporală era mai mică.

Cum se gateste orezul integral perfect


Care este raportul dintre orezul brun și apă?
Raportul de bază este de 2 cani jumatate de apa la fiecare cana de orez brun.

Cât durează gătitul orezului brun?
Orezul brun durează, de obicei, aproximativ 45 de minute pentru a fi gătit și fraged, odată ce apa ajunge să fiarbă și apoi are nevoie de cel puțin 10 minute pentru a sta înainte de servire.

Orezul brun este mai greu de gătit?
Nu. Durează mai mult, deci trebuie să vă planificați acest lucru.

Câte calorii sunt într-o cană de orez brun?
O ceașcă de orez brun are 216 de calorii și 1,8 grame de grăsime.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *